Easter!!! A celebration that kids love so much!

Páscoa!!! Uma data tão amada pelas crianças!

As Easter was coming, the preschool English teacher took the opportunity to introduce preschoolers to words such as bunny, egg, and chocolate, in addition to some customs from English-speaking countries, among which is the egg decoration, therefore it was proposed a craft to be made during the class. The kids’ satisfaction of knowing the new words was evident and turned the activity into a very positive and meaningful experience, since, with contextualized teaching, kids create associations that allow them to absorb the new language in a more dynamic way, making the teaching and learning process even more meaningful.

Com a proximidade da comemoração da Páscoa, a professora de Inglês da Educação Infantil, aproveitou para introduzir novas palavras do vocabulário de inglês como “bunny”, “egg” e claro “chocolate”, além de alguns costumes de países falantes da língua inglesa, dos quais, entre suas tradições de Páscoa, está a decoração de ovos, que aqui foi proposta como atividade artística durante a aula. A satisfação das crianças ao conhecer as novas palavras foi evidente e transformou a atividade em uma experiência muito positiva e carregada de sentido, uma vez que, com o ensino contextualizado, as crianças criam associações que permitem que absorvam a nova língua de forma mais dinâmica, tornando o ensino e a aprendizagem mais significativos.

Easter!!! A Celebration That Kids Love So Much!